Interview Ignace en Valérie: @WorkShop Merchtem, België

‘CERVA-producten trekken direct de aandacht in onze showroom.’

Interview met Ignace Heyvaert en Valérie Clinkemalie – @WorkShop Merchtem, België


Ignace Heyvaert en Valérie Clinkemalie runnen sinds eind 2003 @WorkShop. Particulieren, zelfstandigen, bedrijven, verenigingen en scholen kunnen hier terecht voor onder meer beschermkleding, bedrijfskleding, horecakleding, vrijetijdskleding, promokleding en kleding voor de zorgsector. Sinds twee jaar verkoopt het Belgische bedrijf ook producten van CERVA. De samenwerking verloopt naar volle tevredenheid, van zowel henzelf als hun klanten.

Nieuwe showroom
Wie de showroom van @WorkShop in het Belgische Merchtem binnenstapt, kan er niet omheen. Hier worden producten van CERVA verkocht. Links naast de voordeur is zelfs een volledige CERVA-hoek ingericht. ‘Twee jaar geleden zijn we verhuisd naar dit nieuwe bedrijventerrein in Merchtem,’ vertelt Valérie. ‘Onze oude locatie was groot, maar ook erg onoverzichtelijk, mede doordat er veel voorraad in de winkel lag. Met de overgang naar dit pand hebben we ervoor gekozen om onze producten alleen nog in showroom-setting te presenteren. De voorraad is even groot, maar niet meer zichtbaar. Daardoor kunnen we onze producten beter presenteren en tot hun recht laten komen.’

Afwijkende kleurstelling
De overgang naar het nieuwe pand was voor @WorkShop een mooi moment om het assortiment uit te breiden. Niet alleen met andere producten, maar ook met andere merken. ‘Christophe De Vis (Sales Manager Belgium bij CERVA Benelux, red.) overtuigde ons om de producten van CERVA op te nemen in ons assortiment,’ vertelt Ignace, die vooral viel voor het onderscheidende karakter van de producten. ‘Veel werkkleding en persoonlijke beschermingsmiddelen zijn een beetje inwisselbaar, als ik eerlijk ben. De producten van CERVA springen eruit. Door de kleurstelling, die anders is dan het standaard zwart-grijs. Maar ook door de specifieke snit en de modellen. Ook de prijs is goed; het is niet het goedkoopste merk, maar ook niet het duurste.’

Product verkoopt zichzelf
De plek in de winkel waar de CERVA-kleding wordt getoond en de speciale stand vol handschoenen en PBM’s trekt de aandacht van klanten. ‘Het valt op, zeker ook door de kleuren,’ zegt Valérie. ‘We proberen mensen zoveel mogelijk op de producten te wijzen. Het lukt nog niet om iedereen om te krijgen richting CERVA. Sommige klanten zijn merkvast en kiezen al jarenlang voor een bekend Belgisch merk. Ik merk wel dat er steeds meer interesse komt voor CERVA. Mensen vinden de producten mooi en comfortabel. Dat is het belangrijkst. Uiteindelijk moet een product vooral zichzelf verkopen.’

Ondersteuning vanuit CERVA
CERVA Benelux biedt @WorkShop full support op het gebied van productadvies, advies bij eindgebruikers, het opzetten van testcases en winkelpresentatie. De samenwerking verloopt naar volle tevredenheid, stelt Ignace. ‘We kunnen lezen en schrijven met Christophe. Het is sowieso heel prettig dat we als Belgisch bedrijf met een Belgische salesmanager kunnen samenwerken. Met de presentatie in de winkel zijn we blij. Dat ziet er professioneel uit. Dat straalt niet alleen af op CERVA, maar ook op ons. Verder hebben we al regelmatig leuke acties opgezet. Zoals een gratis T-shirt bij elke werkbroek. Klanten waarderen dat meer dan 5 procent korting. CERVA snapt dat. We krijgen goede tips en er wordt goed meegedacht. Dat is precies wat we zoeken in een partner.’